Het schijnt dat Assassin’s Creed Origins er prachtig uit ziet (heb het zelf niet gezien, mijn collega’s wel op de GamesCom). Ik ben nog niet echt onder de indruk van de oude engine, maar goed nieuws… ze zijn nog aan het werk met de gezichtsanimaties. 

Eerlijk is eerlijk, de gezichtsanimaties van de vorige game AC Syndicate vond ik best wel degelijk. Het is daarom ook raar dat AC Origins dat ineens niet meer heeft. Het is niet compleet emotieloos, maar het komt in de buurt van Jerney Kaagman.

Achter de schermen is het een ander gezicht (sorry voor de woordgrap)

Ashraf Ismail, de director van de game, geeft aan dat er achter de schermen nog wordt gewerkt aan gezichtsanimaties. Dat is nog best pittig werk met nog maar een maand te gaan voordat de AC Origins in de schappen ligt. Ismail geeft aan dat de demo’s die je bijvoorbeeld op de GamesCom ziet van een oudere build zijn en dus niet echt representatief voor het eindproduct. Op zich is dat natuurlijk logisch, maar toch nog best een opmerkelijke keuze om dit soort zaken aan het einde van de ontwikkelfase aan te pakken.

Ismail geeft verder nog aan dat er echt nog honderden, zo niet duizenden, veranderingen in de game plaatsvinden elke dag. Ze hebben een langere ontwikkelperiode achter de rug dan normaal en ze hebben echt naar de feedback van de community geluisterd en o.a. de reacties van rondom de E3. Alles is in ieder geval op tijd af voor de release volgende maand… aldus de director. Het is afwachten of we zo meteen een game krijgen waar de bugs niet de boventoon gaan voeren.

Assassin’s Creed Origins komt 27 oktober uit.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties