EA laat de haren levensecht wapperen

Het enige dat nog ontbreekt is een leuke game!

De Frostbite engine houdt de gemoederen bezig. Dit keer over montage van hoofdhaar in videogames van Electronic Arts.

De nieuwe generatie consoles gaat niet over het streamen van games naar willekeurige devices, noch over gaming in 4K 60 FPS, maar over de kwaliteit van het bouwen van haar. Tenminste, als het aan EA ligt. Uitgever EA heeft namelijk een team aangesteld bij DICE om het tonen van hoofdhaar in videogames te perfectioneren. In de trailer zien we hiervan een voorbeeld en in een serie blogs willen ze er meer over laten zien.

Looking good

Pam, je haar danst

Het mag gezegd worden, de eerste beelden zien er indrukwekkend uit. De beweging van het haar, de reflectie, de verschillende kleuren en schaduweffecten. Haarfijn. Wel hoop ik dat EA haar prioriteiten goed in het vizier houdt. Daarbij denk ik specifiek aan de laatste berichten over de moeilijk werkbare Frostbite engine voor ontwikkelaars. Een engine die gebouwd is voor first-person shooter games, maar die ook gebruikt moest worden bij de ontwikkelaars van RPG’s als Mass Effect of Anthem. In ieder geval brengen deze ontwikkelingen ons weer een stapje dichterbij een realistische game ervaring. En ik ben dan ook zeer benieuwd hoe dergelijke beelden er in 2020 op de nieuwe generatie consoles uit gaan zien!

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties