Bungie weet niet van ophouden. Ze zijn al een keer door het stof gegaan over de belachelijke manier waarop ze met hun The Taken King expansie van Destiny geld aan het verdienen waren. Helaas, ze leren er niet van.

Microtransacties, het is tegenwoordig meer en meer de weg die de gamesindustrie op gaat. Het lijkt wel alsof de game-ontwikkelaars op allerlei manieren proberen te overleven door minder inhoud voor een hoofdprijs aan te bieden zodat ze er winst op maken. Je vraagt je daarom af wat er met Bungie aan de hand is, wat er mis is dat zij hun heil moeten gaan zoeken in de microtransactie wereld.

Deze dinsdag, de 13e oktober, zal Tess Everis terugkeren naar The Tower met een nieuwe look en een nieuwe winkel en nieuwe items die ze onder de vlag van de Eververse Trading Company zal gaan verkopen. Tess zal beginnen met 18 nieuwe emotes. Deze emotes hebben verder geen invloed op de game.

Met het introduceren van het betaalmiddel ‘Silver’, zal er vanaf dan handel zijn in Destiny. Bungie verzekert ons wel dat dit totaal geen invloed op de game heeft. ‘Silver’ kan niet worden verdiend en is alleen te koop via de Xbox Store voor echte euro’s. Bungie geeft je wel wat ‘Silver’ om er mee te experimenteren.

Als je geen interesse hebt in hetgeen Tess te koop heeft, dan word je ook niet gedwongen om iets te kopen. Je krijgt nog steeds de updates van de game en je zal er geen Crucible wedstrijd of Raid door verliezen.

In hoeverre we dat voor waarheid moeten aannemen, dat blijft afwachten. Bungie staat, op het gebied van Destiny, nou niet echt bekend om zijn ‘eerlijke’ manier van omgaan met zijn achterban. Als je je spelers al een oor aannaait door het eigenlijk verplicht maken van het kopen van uitbreidingen en expansies om de game goed te kunnen blijven spelen, dan zou ik er niet van opkijken dat je straks ook essentiële wapens met echt geld moet kopen om een bepaalde ranking te halen. Als er al een prijs was voor de ‘meest geldbeluste gamedeveloper’, dan zou Bungie daar zeker hoog in scoren.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
View all comments