De vechtkunst van Roguebook

Met nog twee weken te gaan tot de pc-lancering van Roguebook wordt er meer onthuld over de gevechtsmechanics van deze roguelike deckbuilder die wordt ontwikkeld door Abrakam Entertainment en mede is ontworpen door Richard Garfield, maker van Magic: The Gathering Alleen de beste strategen zullen zegevieren over de kwaadaardige wezens die in Roguebooks pagina’s op hen wachten!

In Roguebook vorm je een team van twee van de vier beschikbare personages. Sharra verslaat vijanden met brute kracht, Sorocco kan vijandelijke aanvallen blokkeren, Aurora gebruikt haar magische talenten en Seifer ontketent zijn woede tegen iedereen die het waagt hem aan te vallen.

Elke held heeft zijn of haar eigen unieke kaarten. Spelers moeten strategisch denken en hun kaarten op het beste moment en in de juiste volgorde spelen om verwoestende combo’s te creëren. Aan het begin van elke beurt kunnen spelers zien wat de vijandelijke aanvallen worden. Soms is de aanval de beste verdediging, maar soms is het verstandiger om je op de verdediging te concentreren en aldus een verpletterende nederlaag te voorkomen.

Zoals bij roguelikes gebruikelijk is, moet je na een nederlaag opnieuw beginnen. Maar dankzij de nieuwe kaarten en vaardigheden die je hebt ontgrendeld, word je met elke run sterker. Door telkens weer opnieuw te beginnen, kunnen spelers steeds verder komen en meer dan 50 verschillende soorten vijanden tegenkomen. Roguebook komt later ook naar de Xbox.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties