Dat Halo 5 een mega-installatie nodig heeft, hadden we jullie al verteld. “Maar waarom?” zal je misschien denken.

Kevin Franklin, de design director van Halo 5: Guardians bij 343 Industries wilde er wel iets over zeggen. Op de vraag of hij zich wel realiseerde dat Halo 5 op de achtste plaatst staat in de lijst van grote installaties met zijn 46 GB en waarom dit zo groot moet zijn, gaf hij dit antwoord:

Het is de inhoud. Geen technisch verhaal maar de inhoud van deze game is gewoon onbeschrijfelijk. We hebben verschillende soorten warthogs, verschillende soorten scorpions en wanneer je dieper in het requisitoir systeem duikt, vind je er ook legendarische varianten van alle wapens. Er zijn mega veel manieren waarop je de Spartan kan aanpassen. Van de looks van de helm, de vizieren, skins en emblemen tot aan de animaties. We hebben zojuist een totaal nieuwe moordanimatie getoond die je uit het requisitoir systeem kan halen.
Zet dat naast de hele, hele grote set met maps, we hebben 20 multiplayer maps die bij de release al te spelen zijn, en er komen er later nog eens 15 bij. Er zijn ook honderden bouwblokken waarmee je de levels kan aanpassen. Er is heel veel content en als ik door de zalen van 343 Studios loop en kijk naar de medewerkers die daar hard aan het werk zijn met het bouwen van allerlei gave dingen in de game, dan kijk ik niet op van deze hele grote installatie.

Aldus Kevin Franklin. De fans krijgen dus heel veel voor hun geld.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
View all comments