We weten onderhand dat Cyberpunk in de vertraging zit. Dus we hebben nog maar liefst zeven maanden te gaan met kleine berichten over de game.

17 september mag je ermee aan de slag. In de tussentijd vermaken we ons met artikelen over de game. Tijdens een interview met John Mamais, de hoofd van de studio in Krakau, liet hij wat dingen los over de game. Over de speeltijd wilde hij niets zeggen maar hij gaf wel aan dat er in de game wel 75 ‘street stories’ zitten. Dus je kan je lol op in Night City.

In Witcher 3 maakten we de open-wereld elementen laat in het ontwikkelproces en waren daar maar twee á drie mensen mee bezig. Nu werken er 15 man aan alle open-wereld quests

Er bestaan een aantal lagen. Zo hebben we een passieve laag die bestaat uit verkopers. Dan heb je de STSs laag en dat zijn de street stories. Ik denk dat er wel 75 street stories zijn. En er zijn nog wat kleine acitviteiten.

De street stories zijn kleine quests. Er is een verhaal maar geen uitgebreide cinematic storytelling beelden. Het is een manier om de wereld te onderzoeken en je character te levelen.

In het interview vertelde Mamais ook dat er twee technische hoogstandjes in zitten die de game boven de rest laat uitstijgen. Het eerst is real-time Global Illumination. Hier heeft Projekt RED nog niet veel van laten zien. Het tweede is het geluid waarin hij je aanraadt om Atmos te gaan gebruiken.

Er is wat spul wat nog niet besproken is. Onze regisseur blijft maar praten over het real-time Global Illumination systeem. Deze hebben we nog niet in volle glorie mogen aanschouwen. Dus nog niemand heeft het eindresultaat daarvan kunnen zien. Dit gaat echt adembenemend mooi worden.

Ook het geluid. Het akoestische systeem waar een van onze sound programmeurs mee is gekomen gaat echt realistisch klinken. Dit komt door de manier waarop ze geometrie gebruiken. Het creëert een nagalm-effect die veranderd als de omgeving veranderd. Als ik een rijke gamer zou zijn, dan ging ik gelijk een Dolby Atmos systeem halen. Het zal meeslepend, diep en prachtig klinken.

Op de pc zal Cyberpunk ook raytracing hebben. Of dit ook naar de Series X gaat komen, dat is eigenlijk wel te verwachten.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties