Wordt de multiplayer mode Wrecking Zone free-to-play?

De preload voor Crackdown 3 is nu te downloaden. Het blijkt nu dat de campaign van Crackdown 3 en de multiplayer mode Wrecking Zone twee losse downloads zijn geworden. Hiervoor kan ik mij drie redenen bedenken.

Praktische redenen

De eerste reden is puur praktisch. Door de singleplayer en multiplayer te splitsen kun je de downloadgrootte verminderen voor een publiek dat enkel interesse heeft in een van beide smaken. Ook kan het een paar klikken in het hoofdmenu van Crackdown schelen voor je het spel naar keuze kunt starten. Wellicht heeft de multiplayer zelfs een kortere opstarttijd dan de singleplayer, handig voor een mode die je een langere tijd blijft spelen.

Wrecking Zone free-to-play

De tweede reden kan zijn dat ontwikkelaar Sumo Digital en uitgever Microsoft Studios free-to-play plannen hebben voor Wrecking Zone. Wrecking Zone is een showcase voor cloud technologie. Door de totale vernietiging van de maps deels door de Azure servers te laten berekenen blijft je framerate goed en de game speelbaar. Indrukwekkend, misschien genoeg reden om op een hitje te hopen. Een betaalde campaign, een game die je kunt vergelijken met Crackdown 1 en 2. Daar bovenop de showcase Wrecking Zone, gratis voor iedereen te spelen.

Uitgesteld?

Een andere reden is dat Wrecking Zone simpelweg nog niet klaar is voor de release, half februari. Tussen de 70 achievements bekend gemaakte achievements met een totaal van 1000 gamerscore zitten geen specifieke multiplayer achievements. Er is dus kans op 2000 gamerscore in combinatie met Wrecking Zone. In het Xbox Wire artikel van 29 januari schrijft Will Tuttle dat de Inside Xbox van 5 februari draait om Crackdown 3. Opvallend is dat de campaign mode hierbij benadrukt wordt.

“Joseph Staten, Creative Director van Crackdown 3, is er bij om details over de campaign mode en meer te onthullen.”

Het is allemaal speculatie, binnen enkele dagen weten we meer. Wat denk jij dat de reden is voor twee downloads?

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties