De backlog aan games puilt uit! Stapels met games waaraan ik begonnen ben, maar die ik niet afgemaakt heb, of pareltjes die op de plank liggen om gespeeld te worden. In 2024 gaat het roer om! Mijn goede voornemen is om games vaker uit te spelen en de credits te laten rollen als nooit tevoren. Ook op andere platformen, zoals de PlayStation, Switch en Steam Deck, is er werk aan de winkel! Tijd om met de enorme stapel backlog games af te rekenen!

Het doel is inmiddels behaald, zoals je hier hebt kunnen lezen. Van 40 games zijn de credits gerold, maar dat wil niet zeggen dat ook de credits van deze reeks artikelen gerold zijn. Ik ga gewoon rustig door met het wegwerken van mijn backlog en zal jullie gevraagd en ongevraagd dit soort artikelen voorschotelen.

Afgelopen zomer stond The Legend of Zelda: Link’s Awakening op het programma. Heerlijk relax in de tuin met de Switch de game uit 2019 spelen. Een mooi opwarmertje voor de release van The Legenda of Zelda: Echoes of Wisdom, die op 26 september 2024 uitgebracht zal worden.

Wat voor soort game is The Legend of Zelda: Link’s Awakening?

The Legend of Zelda: Link’s Awakening is een actie-avonturenspel, oorspronkelijk uitgebracht voor de Game Boy in 1993 en later opnieuw uitgebracht op verschillende platformen, waaronder een uitgebreide remake voor de Nintendo Switch in 2019. De Game Boy-versie heb ik gehad, heb ik ook gespeeld, maar nooit uitgespeeld. Je zou dus kunnen zeggen dat Link’s Awakening één van de oudste spellen op mijn backlog is. Uiteraard heb ik nu de Nintendo Switch versie gespeeld.

Het spel volgt de klassieke Zelda-formule waarin spelers puzzels oplossen, kerkers verkennen, vijanden verslaan, en items verzamelen om vooruitgang te boeken. Je speelt als Link, die na een schipbreuk aanspoelt op het mysterieuze eiland Koholint. Het doel van het spel is om de Wind Fish te wekken door magische instrumenten te verzamelen, verspreid over verschillende kerkers.

Het perspectief van Link’s Awakening is top-down, vergelijkbaar met andere 2D Zelda-spellen zoals A Link to the Past. Terwijl spelers door het eiland navigeren, moeten ze puzzels oplossen en vechten tegen vijanden met behulp van een breed scala aan wapens en gereedschappen, zoals het zwaard, het schild, en de boemerang. Door het vrijspelen van nieuwe items en wapens wordt de wereld in Link’s Awakening telkens een stukje groter. Er moeten echter ook puzzels opgelost worden. De puzzels zijn een centraal element, variërend van eenvoudige schakelaar- en blokpuzzels tot complexere, die creatief gebruik maken van items die in kerkers zijn verkregen.

Wat Link’s Awakening extra bijzonder maakt, is de diepgang van het verhaal en de emotionele lading van het einde. Ondanks de eenvoudige graphics van het origineel en het kleurrijke uiterlijk van de remake, is er een zekere melancholie aanwezig, met thema’s van dromen en illusie die aan het licht komen naarmate het verhaal vordert. De puzzels zijn bovendien uitdagend en de wereld blijft uitnodigen om te verkennen.

Credits

The Legend of Zelda: Link’s Awakening is zonder twijfel een game om te spelen en het is de moeite waard om na 25 uur de credits te zien rollen. De game brengt een goed verhaal, uitdagende puzzels en een wereld die de moeite waard is om te ontdekken. Kortom, pak de Switch er weer eens lekker bij en laat die credits rollen!

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties