De backlog aan games puilt uit! Stapels met games waaraan ik begonnen ben, maar die ik niet afgemaakt heb. In 2024 gaat het roer om! Mijn goede voornemen is om games vaker uit te spelen en de credits te laten rollen als nooit tevoren. Staat de teller eind 2024 niet op minstens 40 afgeronde games, dan is het eerste rondje tijdens de XBNL-community BBQ voor mijn rekening!

Eerder dit jaar heb ik de credits van Dead Island 2 laten rollen. Een game die ik aan de prijzig kant vind, maar waar ik me in co-op wel uitstekend mee vermaakt heb. Toen afgelopen weken de DLC voor 11 euro in de aanbieding was heb ik de jabroni’s dan ook bij elkaar geroepen. Samen met Matthew en Jeffrey hebben we ons een goede 8 uur met Haus (DLC 1) en Sola (DLC 2) vermaakt. Hiermee rolde de credits voor de 48e keer dit jaar. Zal ik de 50 nog halen voordat de vuurpijlen de lucht in gaan?

Wat voor soort game is Dead Island 2 (DLC’s)

Dead Island 2 is een first-person actie-avonturenspel dat enkele RPG-elementen combineert met brute, bloederige actie. De game speelt zich af in het zonovergoten, maar door zombies geteisterde HELL-A — een apocalyptische versie van Los Angeles. Als speler neem je de controle over een van de zes beschikbare personages, elk met unieke vaardigheden, en probeer je niet alleen te overleven, maar ook de chaos in HELL-A onder controle te krijgen. Onderweg volg je een verhaal dat, hoewel niet bijzonder diepgaand, vooral charme ontleent aan de humoristische dialogen en luchtige toon.

Visueel is Dead Island 2 een opvallend sterke titel. Het kleurrijke straatbeeld van HELL-A, de gedetailleerde huizen en het levendige kleurenpalet brengen de stad tot leven, zelfs als die overrompeld wordt door zombies. De game is op zijn best tijdens de combat, waarin je met een breed scala aan wapens letterlijk de ingewanden van de ondoden naar buiten werkt. Dit geweld is bijna cartoonesk in zijn presentatie en zorgt voor een over-the-top ervaring die zowel vermaakt als verrast. Hoewel de game een open wereld biedt, kunnen de missies richting het einde wat repetitief aanvoelen en ontbreekt het soms aan creatieve structuren. Toch blijft de actie zelf sterk genoeg om je in de wereld van HELL-A te houden.

De uitbreidingen van Dead Island 2, Haus en SoLA, brengen ieder een eigen sfeer en unieke uitdagingen naar HELL-A. In Haus stap je een bizarre, psychologische horrordroom binnen. Deze mysterieuze villa in Malibu barst van de bloedige confrontaties. Terwijl je probeert te overleven in dit surrealistische doolhof, probeer je te tegelijkertijd te ontrafelen wat er aan de hand is. De SoLA-DLC gooit het over een andere boeg en lokt je naar de ruïnes van een legendarisch festival in LA. Een cryptische waarschuwing leidt je naar deze verlaten plek, waar een ‘onaardse dreiging zich verschuilt tussen de restanten van het ooit bruisende evenement’. Beide DLC’s voegen nieuwe locaties, nieuwe wapens en nieuwe vijanden toe.

Credits

Met enige twijfel heb ik begin dit jaar Dead Island 2 aangeraden om te spelen tot de credits rollen. Met name in co-op biedt deze game een prima ervaring. De DLC kan ik echter met iets meer overtuiging aanbevelen. Zowel Haus als SoLA zijn uitstekende uitbreidingen. Iedere DLC duurt ongeveer 3 tot 4 uur en voelt uniek aan. De werelden zijn prachtig vormgegeven, het verhaal is boeiend genoeg om te volgen en de actie is precies zoals je van Dead Island 2 mag verwachten. Met name SoLA vind ik een fantastische locatie, die voor mij perfect belichaamt wat een Dead Island 2-game hoort te zijn. Kortom, heb je genoten van Dead Island 2 en snak je naar meer? Dan zou ik deze DLC’s, voor 10 tot 15 euro, zeker aanraden. Spelen tot de credits dus!

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties