The Division heeft het moeilijk. Spijtig genoeg kan je er niet veel anders van maken. Hopelijk verbetert dit snel.

Veel spelers stoppen er al mee. Het niveau van ongelijkheid is bizar hoog te noemen. Zeker voor de Dark Zone. Spelers die op de vele oneerlijke manieren hoge stats krijgen, abnormale DPS of gear bij elkaar hebben geglitched maken het voor de beginners en diegene die al die kunstgrepen niet gebruiken bijna onmogelijk om nog normaal te spelen. Spelers die met ontzettend hoge stats rondhangen in de lagere Dark Zones omdat daar spelers rondlopen die het vanwege hun gear nergens anders redden en die ze daardoor gemakkelijk om zeep kunnen helpen. Elke speler van de game kent ze, de rogues die bij de extraction zones in DZ01 en DZ02 rondhangen. Het schijnt ontzettend leuk te zijn om dat uren lang te doen. Waarschijnlijk mannetjes die in het echte leven altijd gepest worden of daar niets presteren. Je moet ergens de baas zijn toch? Mij lijkt het ontzettend saai en vervelend worden als een game totaal geen uitdagingen meer heeft.

Helaas laat het wel zien waar de game faalt. Waar het rogue worden of deze tegen het lijf lopen eigenlijk een soort spanning met zich mee zou moeten brengen, is het nu met dit soort ongelijkheid gewoon vervelend geworden. Ubisoft heeft aangekondigd om hier iets aan te doen maar tot nu toe lijkt het bij woorden te blijven.

the+division+conflict+update+spoilers[1]

Toch blijft The Division zich doorontwikkelen. De volgende patch 1.2 Conflict heeft een aantal Dark Zone Missions in zich. Op dit moment lijken er zo’n 40 nog niet geactiveerde Dark Zone missies in de game te zitten. Op dit moment zijn deze missies bekend:

  • Lokaliseer en dood de leider van elke factie
  • Verbrand besmette supplies op vijf verschillende locaties
  • Stel locaties veilig
  • Ontcijfer signalen en vergaar intel van de LMB
  • Identificeer en dood een Rogue Agent (waarschijnlijk een NPC)
  • Vermoord Named Targets
  • Verzamel Virus Collections
  • Dood een aantal leden van één factie
  • Stel daken veilig
  • En nog wat ‘ga daarheen en dood die gast’ missies

In hoeverre deze ontdekking door een Reddit schrijver echt klopt blijft de vraag. Maar deze bestanden zijn wel al in de game te vinden dus lijkt het logisch dat ze ooit gebruikt gaan worden. Conflict is aangekondigd als een nieuwe manier om de Dark Zone te ervaren maar het zou beter zijn als ze de PvP wat meer gebalanceerd zouden kunnen krijgen.

Daarnaast lijkt er een nieuw plot in het verhaal te komen. De zogenaamde “Initiative” Asher wordt ook in de bestanden genoemd. Ook zit er een code in de data dump die interessant genoemd kan worden als we naar de toekomst van de game kijken. Voor de liefhebbers, je kan ze hier onderzoeken. Als laatste noemt hij de Electric Boogaloo maar wat dat is, geen idee. Ook zien we Brooklyn opnieuw opdoemen als onderdeel in de Dark Zone. Het lijkt allemaal samen te hangen met de nieuwe 1.2 update. Hoe bijzonder deze nog niet geactiveerde onderdelen ook zijn, het lijkt mij op dit moment slimmer dat Ubisoft de schade die de game nu oploopt gaat beperken en al die fouten en de gevolgen van die fouten gaat herstellen of resetten.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties