Onze grote vrienden bij Battlefield hebben een bedankje gepubliceerd op hun site. Thad Sasser, Lead Multiplayer Designer van Hardline, liet het één en ander weten over hoe de beta was verlopen.

Thad Sasser
Thad Sasser

Meer dan 7 miljoen mensen hebben in de beta met elkaar gestreden en dat was veel meer dan men bij Battlefield had verwacht. 7 miljoen, wat een getal zeg (half Nederland dus). Hij bedankt het back end support team voor de geweldige klus die zij gedaan hadden evenals het studio engineering team die als taak hadden de game zo goed mogelijk te laten werken. In grote lijnen werkte alles goed, al zaten er nog wel wat kleine foutjes in de game. Maar over het algemeen bekeken was deze beta succesvol. Hij bedankt dan ook alle gamers die deze foutjes hebben gerapporteerd en zo de weg hebben vrijgemaakt voor een vlekkeloze launch van de game op 17 maart.

Ze hebben veel positieve feedback gekregen wat betreft de shooting mechanics. De wapens voelde krachtig en authentiek aan. Ook was er veel gejubel over het cash systeem (aankopen van wapens en uitbreidingen) en hoe die er voor zorgde dat alle gadgets en wapens gebruikt en geprobeerd konden worden. De Hotwire mode was zeer populair omdat het een vernieuwende manier was om een herkenbaar BF onderdeel te spelen.

De data die is verzameld wordt nog steeds geanalyseerd. Maar verwacht geen grote veranderingen wat betreft de balans in het spel en de design. Hij besluit zijn open brief met het wederom bedanken van alle beta spelers namens het hele team. Hij noemt de game een ‘player-first’ focused version.

En in de ps…vergeet niet je Dev Patches op te halen als je de full game gaat spelen. Er worden nog meer verrassingen in de game verstopt, maar die ga je pas ontdekken als de game live gaat op 17 maart.

(bron: BF Hardline)

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties