Bandai Namco staat klaar om de volgende grote gepubliceerde titel uit te gaan brengen, FromSoftware’s Elden Ring. Maar dat is niet alles want er komt meer aan.

Het bedrijf kondigde aan dat ze actief bezig zijn met het maken van een eigen engine om  zo de afhankelijkheid van third-party engines voor game ontwikkeling te gaan elimineren. Om dat mogelijk te maken, is het bedrijf op zoek naar verschillende ingenieurs die hen kunnen helpen bij de ontwikkeling ervan. De omschrijving geeft aan dat men mensen zoekt die een “engine kunnen ontwerpen om de ontwikkeling van grootschalige games zoals de open wereld aan te kunnen.”

Om meer licht op dit verhaal te schijnen, gingen Bandai Namco Studios’ Engine Unit Director Katsusuke Horiuchi en Technical Director van de engine Minami Sou om de tafel zitten met de Japanse website Automation Media.

Horiuchi zegt dat de reden achter deze beslissing is, is dat het bedrijf de mogelijkheden wilde hebben om zelf titels te maken in plaats van te vertrouwen op engines gemaakt door andere partijen. Hij zei:

De reden voor in-house productie is dat we de technologische mogelijkheden willen blijven hebben om zelf een solide basis te creëren, in plaats van de basis over te laten aan game engines gemaakt door andere bedrijven.

Horiuchi vermeldde ook dat men het besluit voor de ontwikkeling van de engine rond 2018 had genomen. Toen de initiële plannen toch wat beperkt bleken, heeft men deze uitgebreid en is de ontwikkeling op volle schaal rond 2019 begonnen.

Allerleerst was er alleen het beleid om de runtime voor te bereiden in de vorm van een game framework en tools te ontwikkelen als daar ruimte voor was. Op dat moment viel het echter samen met de ontwikkeling van andere grote spellen en de ontwikkeling verliep in een traag tempo. Daarna werd het concept van de game engine door verschillende mensen geverifieerd en op basis van deze prototyping begon de full-scale ontwikkeling rond 2019.

Hoewel de engine al twee jaar in ontwikkeling is, moet hij nog worden afgemaakt, dus het kan nog wel even duren voordat hij klaar is. Wanneer dat wel het geval is, zou het interessant moeten zijn om te zien hoe het Bandai Namco’s intern ontwikkelde games gaat helpen.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties