Anthem krijgt simpeler dialoogsysteem

De PAX West is aan de gang. Dat betekent dat we nieuwtjes zien verschijnen. Deze keer is Anthem aan de beurt.

Gedurende een Q&A sessie bij een press briefing over Anthem liet Bioware voor het eerst beelden zien van het conversatie systeem die spelers in Fort Tarsis, het singleplayer gebied waar spelers terechtkomen tussen de multiplayer missies in, gebruiken.

Eerder waren de Bioware games zoals Mass Effect en Dragon Age voorzien van een complex converstatie-wiel waarin je meerdere antwoorden kon kiezen. In Anthem heb je telkens maar 2 keuzes tijdens een gesprek. Op de vraag waarom Anthem voor dit simpelere systeem had gekozen, antwoordde executive producer Mark Darrah het volgende:

We tonen dit aan een publiek die niet bekend zijn met dit soort beslissingen en gesprekken. We willen het simpel houden en tegelijkertijd geen foute antwoorden aan je laten zien

Ford Tarsis is het gebied waarin je de meeste gesprekken zal voeren. Dit vanuit een first-person oogpunt terwijl de rest van de wereld in third-person gespeeld zal worden. De gesprekken leveren de spelers extra informatie op over de mensen waar je mee praat, of ze bij een bepaalde politieke beweging horen en meer van die achterliggende verhalen die voor Bioware belangrijk zijn. De personen zien er goed uit en de facial animations zijn vele malen beter dan die van Andromeda maar het mist wel de diepte van het hebben van meer keuzes.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties