Een van die games die je misschien wel op je radar hebt staan is Hood: Outlaws and Legends. In een interview liet de grote baas achter de game meer horen.

Tijdens de Sony State of Play en op The Game Awards zagen we de eerste beelden van Hood: Outlaw and Legends, een game die gemaakt wordt door Sumo Digital. De game speelt zich af in het Middeleeuwse Engeland tijdens de Robin Hood periode. Maar wat is dit voor een game?

Game director Andrew Willans heeft hier wat licht op laten schijnen. De game heeft drie stages: het stelen van een sleutel van de kluis, het pakken van de schat uit die kluis en het ontsnappen. Een redelijk rechtlijnig concept. Maar de weg naar deze stappen is dat niet. Met een team van vier personen moet je naast het pakken van de schat ook rekening houden met een rivaliserende bende die achter dezelfde schat aanzitten.

Ergens in het spel kom je je rivalen tegen en dan zal je aan de slag moeten. Het stelen van de sleutel is al lastig want die hangt aan de riem van de Sheriff of Nottingham. Je zal als een team aan de slag moeten om dit voor elkaar te krijgen.

Er zijn deuren die je stiekem moet openen of juist met veel kabaal om de wachten af te leiden. Je moet touwen met een pijn schieten waarmee je een stiekeme ingang kan vinden. Heb je de sleutel, dan ga je op zoek naar de kluis. Je krijgt dan een aanwijzing.

Zeg dat je de sleutel van de kerk hebt gekregen maar weet je niet precies waar de kluis is. Dan moet je het gebouw in en zelf gaan zoeken, wat een uitdaging is.

De vijand weet dan ook dat de sleutel is gestolen en gaan naar je op zoek. We hebben verschillende gebieden op de map. Als het alarm afgaat, dan zal de AI versterking oproepen en gaan die gebieden op slot. Je zal dan je weg naar buiten moeten gaan zoeken.

In Hood is de keuze van je teamleden belangrijk. Bestaat je team uit de wat kwetsbaardere Mystic en Hunt class, dan zal je meer gebruik van de duisternis maken. Maar heb je de Brawler, die geinspireerd is door Little John uit de Robin Hood verhalen, dan ga je meer op kracht en kan hij bijvoorbeeld het valhek van een poort openen.

Maar er zijn ook zaken die afgestraft worden.

Als je degene bent die het alarm af laat gaan, dan zal je super ability op slot gaan. Dus dan moet je weer terug naar de stealth modus voordat je je ability kan gaan gebruiken. Het is een subtiele manier waarmee het belang van stealth wordt aangestipt.

Je moet tactisch aan de slag. Zo kan je de rivalen vanaf een uitkijkpunt observeren en vervolgens met het gooien van stenen of het schieten van pijlen de wachten naar hen toe leiden. Zo hebben we onze versie van een middeleeuwse handgranaat. Gooi je die neer, dan zal de wacht direct naar die plek gaan.

Het gebouw waarin de kluis zich bevind kan wel tot vijf verdiepingen hoog zijn. Het vinden kost dus ook veel onderzoeken. Maar de AI helpt daarin.

We hebben verschillende wachten bij de deuren staan. Des te dichter je bij de kluis komt, des te zwaarder zijn de wachten bewapend en bieden ze meer weerstand.

Met de schat zal je naar een van de extraction points moeten gaan. In deze stage heeft Sumo getracht om de actie nog even wat aan te zetten.

Kijk naar de films waarin dit gebeurt. Het spannendste moment is als de kluis gekraakt wordt. Maar dan kom de explosieve finale. En dat moment hebben wij totaal omhelst.

Dat is het moment dat het andere team de boel kan omdraaien. Zij kunnen dan, terwijl team 1 aan het vechten is, er met de buit van doorgaan. Dit zal alles weer op de kop zetten en alle kansen veranderen.

Het is als het rollen van een dobbelsteen. Je kan een map wel 20 keer spelen en het zal nooit hetzelfde zijn.

Het geheel lijkt erg op de Hunt: Showdown. Maar ik zie er ook wel elementen in van Rainbow Six Siege. Al met al klinkt het allemaal zeer interessant. Het lijkt weer eens op een echte tactische game.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties