Met nog een kleine maand tot de lancering van Anthem, is het tijd om de belangrijkste details over de game op een rijtje te zetten. Hieronder 53 vragen, beantwoord door de mannen van BioWare.

1. Persoonlijke uitrusting gaat niet in level omhoog

In Anthem kun je uitrusting die je vindt, niet beter maken dan het al is. Wil je beter? Dan zul je op zoek moeten gaan naar beter…

2. Je ‘Ultimate’ gebruiken maakt je immuun tegen schade

Elke Javelin heeft zijn eigen ‘Ultimate’. Een sterke vaardigheid die veel vernieling met zich meebrengt. Zolang je deze vaardigheid aan het gebruiken bent, kunnen vijanden je niks maken.

3. Je kunt met elke klasse beginnen

In tegenstelling tot de early access, kun je al direct kiezen uit een van de vier beschikbare classes.

4. Je voortgang in het verhaal is persoonlijk

Zin om je vrienden te helpen met een missie die jij nog niet gedaan hebt? Dat is geen probleem, er verandert hiermee niks aan jouw voortgang.

5. Tenzij je een missie met vrienden tegelijk start

Als je samen met je vrienden tegelijk een nieuwe missie begint, nemen jullie deze voortgang ook gewoon individueel mee.

6. Willekeurige spelers kunnen in je sessie verschijnen

Net zoals elke MMO, zul je tijdens het spelen willekeurige spelers tegenkomen. No worries, je hoort ze niet (gelukkig).

7. Tijdens missies ben je vastgeketend aan je teamgenoten, waardoor je niet te ver afdwaalt.

Met andere woorden: loop je te ver achter, wordt je naar je maten geteleporteerd.

8. De grootte van de tekst is aan te passen

Best handig, toch?

9. Cross-platform is geen feature. Niet direct in ieder geval

Mocht je de game voor bijvoorbeeld je pc en Xbox One gaan kopen, god mag weten waarom overigens. Bereid je er dan op voor dat je voorlopig twee verschillende saves zult hebben

10. Je pilot heeft een level, je Javelin niet.

Handig als je mid-game van Javelin wilt wisselen zonder dat je opnieuw op level 1 moet beginnen.

11. Loot wordt per koerier verzonden, mocht je het ergens vergeten zijn

Tja, je zal net die ene zeldzame, goud glimmende helm over het ‘hoofd’ hebben gezien…

12. Dedicated servers zijn een feit

Minder. Veel minder kans op gezeik dus. En hackers.

13. De cosmetische opties voor je pilot zijn schaars. Javelins kunnen echter tot in de kleinste details gepimpt worden

14. De game heeft onvergeeflijk moeilijke, opnieuw speelbare missies

15. Loot die je vindt, is voor jou alleen en kun je niet ruilen

Hmm, toch wel jammer. Hopelijk denken ze hier nog een keer over na…

16. Het visueel pimpen van je wapens is niet mogelijk

Niet direct in ieder geval. Het is wel zo dat alle wapens in de game uniek zijn en er anders uit zien.

17. Post-launch content is gratis, geen season pass dus.

18. Je kunt meerdere pilots ‘aanmaken’, om zo het verhaal nogmaals te kunnen doorlopen

19. Er zijn verschillende moeilijkheidsgraden waar je uit kunt kiezen

20. Waaronder de ‘Grand Master’ moeilijkheidsgraad

Echter kun je deze pas vanaf level 30 kiezen, om je nog enige kans van overleven te geven.

21. Het gehele verhaal is solo te spelen

22. Na het uitspelen van het verhaal zal er direct nieuwe content vrijkomen

Redelijk cruciaal als ze de spelers warm willen houden.

23. Je kunt een bestaande sessie opnieuw betreden, mocht je verbindingsproblemen ondervinden

Mocht je een stroomstoring hebben, baggere WiFi of een moeder die wilt dat je de tafel komt dekken, met Anthem zit je goed. Mits het binnen een “redelijke” tijd is, kun je de sessie gewoon weer opnieuw betreden.

24. Vuur en water gaan in Anthem heel goed samen

Vijanden zijn gevoelig voor verschillende elementen. Zoals water, vuur en gif. Leuke bijkomstigheid is dat ze ook allemaal tegelijk werken.

25. De loot die je vindt, is niet speciaal voor de Javelin die je op dat moment gebruikt

Het kan dus zijn dat je uitrusting voor Colossus vindt terwijl je met Ranger aan het spelen bent.

26. Alle Javelins vliegen met dezelfde snelheid, maar besturen anders

27. De loot die je vindt is gebaseerd op jouw level, ook als je met vrienden speelt die een lager level zijn

En aangezien je toch niet kunt ruilen, is dit alleen maar fijn.

28. Zelfs in ‘freeplay’ kun je de moeilijkheidsgraad kiezen

29. De kracht van items die je vindt is gebaseerd op je level, niet op de uitrusting die je op dat moment draagt

30. Javelins krijgen bij post-launch content hoogstwaarschijnlijk nieuwe vaardigheden

31. Zelfs na het bereiken van de level cap heeft verdiende XP nog waarde

Wat je hiermee kan, is nog niet bekend.

32. Spullen waarmee je kunt knutselen zijn overal in de wereld van Anthem te vinden

Je kunt deze materialen vinden, maar ook door je oude uitrusting te slopen verzamel je ze!

33. PvP is niet direct beschikbaar, wellicht later.

34. Snipers hebben een first-person vizier

Ondanks dat we te maken hebben met een third-person game, kunnen snipers gewoon door hun vertrouwde vizier kijken.

35. Fast travel is een feit

Goed om te weten. Zo heb ik mijn eerste uren in Skyrim doorgebracht zonder te weten dat er een fast travel functie aanwezig was…

36. Zelfs als je faalt houd je er wat aan over

Dus mocht een missie niet gaan zoals gepland, houd je gewoon alle uitrusting en XP die je gevonden/verdiend hebt.

37. Er zit geen limiet op het dragen van zeldzame uitrusting

In Destiny 2 kon je slechts 1 exotisch harnas en wapen tegelijk dragen. In Anthem niet, lekker puh.

38. Je kunt je favoriete uitrustingsets opslaan

39. Hoe groter de groep, des te moeilijker de missie

Je vijanden beschikken over een zogenaamde ‘dynamische moeilijkheidsgraad’. Deze past zich dus, afhankelijk van de grootte van je groep, aan.

40. Je pantser is puur cosmetisch, de verschillende componenten beschikken over verschillende stats

Even als voorbeeld: je kunt dus een muts dragen die beter beschermd dan een gietijzeren en met Kevlar overgoten helm.

41. Je kunt zelf je wapens maken, mocht je een blauwdruk tegenkomen

42. Eindbazen laten geen specifieke loot achter

43. Ook jij lijdt eronder als je vrienden een lager level zijn dan jij

De schade die je ontvangt en uitdeelt is afhankelijk van het level van de vrienden waarmee je speelt. Je kunt dus niet avondenlang de MVP uithangen.

44. Javelins kunnen wapens onderling delen, zolang deze tot dezelfde Pilot behoren

45. Je kunt andermans uitrusting niet gedetailleerd bekijken

Mocht je snel jaloers zijn en in een sociaal isolement zitten, heb je pech. Het is niet mogelijk precies te zien welke uitrusting je vrienden of willekeurige spelers bij zich dragen, dit zul je ze moeten vragen.

46. Munitie is per wapen geregeld

Er zijn verschillende soorten munitie, zoals je dat kent van vrijwel elke shooter.

47. Het ‘reviven’ van een ander heeft geen tijdslimiet

Als een teamgenoot op de grond dood ligt te bloeden, heb je in de meeste game slechts beperkt tijd om diegene weer op de been te helpen. In Anthem mag je er zo lang over doen als je wilt, totdat iedereen tegelijk op de grond ligt. Dan is het game over.

48. De moeilijkheidsgraag richt zich vooral op HP en de schade die je toericht en ontvangt

Bij de wat meer bijzondere vijanden worden ook zaken als nauwkeurigheid aangepast, maar over het algemeen gaat het slechts om aanpassingen rondom je levensbalk en de aangerichte schade.

49. Er is geen content die meer dan vier spelers vereist

50. Elk element heeft zijn eigen effecten

Zo zal vuur je vijand gedurende een langere tijd schade aanbrengen, maar zal elektriciteit ook de vijanden eromheen beschadigen.

51. Je uitrusting is niet aan te passen tijdens een missie

Je zult je dus op voorhand goed moeten voorbereiden. De studio gaat aankijken hoe dit bevalt en zal dit eventueel later nog aanpassen.

52. Vijanden vechten ook met elkaar

Mocht je op hetzelfde slagveld twee verschillende facties tegenkomen zul je zien dat zij ook elkaar aanvallen.

53. Mocht je nu bang zijn dat je alles al weet van de game voordat die beschikbaar is, maak je niet druk. Zelfs BioWare heeft nog genoeg geheimen in petto voor ons…

Dus. Weet je nu genoeg? Of wist je dit allemaal al?

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties