Dat PUBG een game in ontwikkeling is, dat weten we waarschijnlijk allemaal wel. Ontwikkelaar Bluehole heeft nu hun plannen voor de game bekend gemaakt voor het komende jaar.

Het is een flinke lijst waar Bluehole mee aan de slag gaat. Er staan dingen op als verbeterde graphics, toevoegingen aan de gameplay en veel meer. Een dingetje waar een hoop mensen op zitten te wachten is een nieuwe map.

Er wordt momenteel gewerkt aan een map die zich op een tropisch eiland af moet gaan spelen. Behalve een verschil in setting wordt dit eiland ook kleiner. Het eiland waar we momenteel de potjes PUBG op afwerken is 8×8 kilometer groot en iets dat ik om me heen veel hoor is dat mensen een beetje moe worden van het heen en weer rennen en vluchten voor de cirkel.

Het tropische eiland wordt de helft kleiner, namelijk 4×4 kilometer. Volgens Bluehole is dit eiland ontwikkeld met een intensere en snellere battle royale-ervaring in het achterhoofd. Dit nieuwe eiland zou mogelijk volgende maand al zijn intrede kunnen doen. Daarnaast wordt er ook nog gewerkt aan een nieuwe 8×8 map, maar daar zijn nog geen details over, behalve dan dat de ontwikkelaar ons hier ook zo snel mogelijk mee aan de slag wil laten gaan.

Gameplay

Voor wat betreft de gameplay hebben ze bij Bluehole ook nog een waslijst aan dingen klaar staan. Hoewel dit nog in een erg vroeg stadium zit wordt er wel hard gewerkt aan “interessante en nieuwe” gamemodes. Specifieke details komen dan ook pas later. Lijkt me niet een verkeerde move, want stilstand is per slot van rekening achteruitgang.

Iets anders dat de boel fris moet laten blijven is de toevoeging van nieuwe wapens en attachments en voertuigen. Wat voor nieuwe wapens blijft nog een verassing, maar we zouden ze in de eerste helft van 2018 moeten gaan krijgen.

Een ander dingetje waar nog aan gewerkt wordt is een Emote-systeem. Bluehole is hier druk mee aan het testen en geeft aan dat we hier waarschijnlijk zeer binnenkort mee aan de slag kunnen. Gedurende het jaar moeten er dan steeds meer Emotes bij komen en dit is pas het begin van de nieuwe customisation-opties die naar PUBG komen. Zo moeten we straks ook onze parachutes en wapens aan kunnen passen en krijgen we een betere character creator.

Ook de gewapende en ongewapende melee krijgt een poetsbeurt en parachuteren moet ook intuïtiever gaan worden.

Graphics

Naast alle toevoegingen en verbeteringen kunnen de graphics natuurlijk niet achterblijven. Laten we eerlijk zijn, PUBG is niet de mooiste game die je ooit hebt gespeeld. Verbeteringen aan de graphics is dan ook iets waar ze het hele komende jaar aan door zullen blijven werken.

Behalve dat het er grafisch allemaal een beetje beter uit moet gaan zien worden ook de animaties aangepakt. Zowel in third person als in first person moet alles wat soepeler gaan worden. Ook zullen er waarschijnlijk nieuwe animaties toegevoegd gaan worden, zoals bijvoorbeeld het in- en uitstappen van voertuigen.

Het geluid kan dan ook niet achterblijven. Zo staan er meer geluiden voor voertuigen op de planning, denk dan aan slippende geluiden, vering en regen die op de voertuigen klettert, maar ook geluiden die de spelers zelf produceren. Voorwerpen die opgepakt en gedragen worden, maar ook verschillende ademhalingsgeluiden. Honderd man die allemaal hetzelfde klinken en ademen staat per slot van rekening ook zo lullig.

Tot slot zijn ze de drie belangrijkste dingen ook zeker niet vergeten, namelijk stabiliteit, optimalisatie en beveiliging. Dit zijn echter zaken waar doorlopend aan gewerkt wordt en waar ook continue verbeteringen in worden aangebracht.

We wisten wel dat er hard gewerkt wordt aan de game, maar nu hebben we ook iets meer duidelijkheid over wat de plannen zijn voor de rest van het jaar. Spelen we allemaal nog PUBG? Of zijn we er al een beetje klaar mee?

 

 

 

 

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties