Het lijkt een trend te worden. Star Wars heeft geen uitgebreide Story mode en ook Rainbow Six Siege heeft hier niet voor gekozen. Chris Henry vertelt waarom er geen single-player story mode  in Rainbow Six Siege zit.

Bewust voor multiplayer gekozen

De modus  die je zou kunnen zien als single-player genaamd Situations is vooral bedoeld om mensen bekend te maken met de verschillende tactische elementen van de game. Of er een single-player modus komt blijft Chris vaag over. Hij vertelt namelijk dat ze zich op dit moment focussen op multiplayer en daardoor nog niet bezig zijn met story mode content of DLC. We hebben een bewuste keuze gemaakt voor multiplayer omdat dit is wat mensen willen, er zit veel replay waarde in. Ook de maps zijn vooral ontwikkeld op tactisch teamspel. Heb je een club fanatieke spelers dan willen die een steeds beter team worden. Dat maakt Siege een ultiem e-sportspel. We zijn ons bewust dat er twee groepen mensen zijn. De groep die voor een uitgebreid single-player verhaal kiest en een groep die van teamplay multiplayer games houdt.

Rainbow 2

Alles kan kapot
Als ik naar de video kijk valt mij vooral op hoe gaaf en tactisch je gebruik kan maken van destructie in de map. Dit is wat mij betreft echt next-gen. De wereld wordt in het tactische spel betrokken. Zo plaats je bijvoorbeeld een bom die door het plafon heen knalt en zo kan je de tegenstander neerknallen. Door deze meebewegende maps is geen game hetzelfde. Ik kijk uit naar deze game, dit wordt smullen geblazen.

tom-clancy-s-rainbow-six-siege-has-one-major-problem-us-rainbow-six-siege-427313

Abonneer
Abonneren op
2 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Rob Breedeveld
Rob Breedeveld
8 jaren geleden

Hopelijk lukt het om deze game echt tactisch te spelen met commando’s en alles erop en eraan. In video’s ziet het er altijd zo geweldig uit, in de praktijk rent bijna iedereen maar als een blinde rond 🙂