Trifox, kleine game met grote ambities

Het leuke van rondlopen op de Gamescom is dat je naast alle grote titels, ook kennis kunt maken met games van hele kleine ontwikkelaars. Vandaag was zo’n dag en mocht ik Trifox uitproberen.

Trifox is een twinstick action-adventure game die zich heeft laten inspireren door diverse klassieke platformgames zoals bijvoorbeeld Crash Bandicoot. De game is ontzettend kleurrijk en ziet er met z’n cartoony stijltje ook erg tof uit.

In Trifox speel je met een vos die zijn thuis probeert te ontdoen van indringers die recent zijn binnengevallen. En dus is het schieten, meppen en vallen zetten geblazen. Ondertussen haal je hier en daar een hendeltje over of zoek je een voorwerp om een deur te openen en verzamel je muntjes om nieuwe skills mee te kunnen kopen.

Ambitieus

Trifox wordt gemaakt door Glowfish Interactive en het hele ontwikkelteam bestaat uit welgeteld twee man. Dat maakt het des te knapper dat de game eruitziet en speelt zoals het nu doet.

Je vos is namelijk multi-getalenteerd en kan drie verschillende rollen op zich nemen. Je kunt kiezen uit Mage, Engineer en Warrior. Elke klasse heeft zijn eigen skills. De engineer bijvoorbeeld kan muurtjes bouwen om vijanden een bepaalde kant op te drijven, turrets neerzetten om ze onder vuur te nemen en draagt zelf een gatling gun op zijn schouder om vijanden mee te bestoken.

De mage heeft weer hele andere skills en is meer voor de crowd control. Zo kun je van afstand je vijanden bestoken met magische projectielen of een singularity lanceren die alle aanwezige vijanden naar zich toe trekt. Ideaal om een grote magische bom op te gooien.

Voor de wat lompere spelers onder ons is er de warrior die met een joekel van een hamer op zijn vijanden inbeukt. Daarnaast beschikt hij over diverse fysieke aanvallen.

Elke klasse heeft zo tien verschillende skills en dat brengt het totaal dus op dertig. Mocht je nu net als ik de warrior met zijn grote hamer erg tof vinden, maar die ene skill van de mage wel heel gaaf vinden, dan is er goed nieuws. Je zit niet vast aan een klasse en kunt zelfs alle verschillende skills combineren. Ambitieus en lastig te balanceren, maar de makers lijken dit toch redelijk goed voor elkaar te hebben. Welke setup je ook neemt, met een goeie mix voel je jezelf nergens overpowered of juist underpowered.

Trifox staat zoals het nu lijkt gepland voor het voorjaar van 2020, maar toen ik ze om een exacte datum vroeg vandaag zeiden de makers: “als hij af is”. Goeie tekst. We houden hem in de gaten.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties