Review: The Sinking City (series X|S upgrade) – verbetering op meerdere fronten

Afgelopen week verscheen de Series X|S upgrade van The Sinking City. De game van Frogwares uit 2019 is nu opnieuw uitgegeven en voor de next-gen consoles geoptimaliseerd. Heeft dit een aantal problemen weten te verhelpen?

Met veel plezier stapte ik in 2019 voor het eerst in een op H.P. Lovecraft gebaseerd universum. Ik was onder de indruk van de sfeer en verhaalvertelling. De conclusie van mijn review destijds:

Mijn eerste stappen in een op Lovecraft geïnspireerd universum heb ik in The Sinking City mogen zetten en het zullen beslist niet mijn laatste stappen zijn. Hoewel de game de nodige technische flaws kent, wegen deze niet op tegen de sterke verhaallijnen en personages die hier invulling aan geven. Het speuren als detective in een onheilspellende Lovecraftiaanse open wereld waarbij je het toch écht zelf uit moet zoeken is enorm uitdagend en smaakt naar meer.

The Sinking City uit 2019 werd geplaagd door enkele technische mankementen. Er waren lange laadtijden, de framerate was wisselend en texturen werden pas laat ingeladen. De nieuwe upgrade zou de nodige verbeteringen moeten brengen: 4K, 60fps, verbeterde laadtijden. Dat klinkt goed en in bovenstaande videoreview bespreken we hoe (en of) deze verbeteringen de gamebeleving hebben weten te verbeteren! Met andere woorden, is deze upgrade jouw 50 euro waard?

Review: The Sinking City series X|S upgrade
7.5
review-the-sinking-city-series-xs-upgrade-verbetering-op-meerdere-fronten<b>Min</b></br> - Combat controls zijn nog steeds clunky</br> - Oogt gedateerd </br> - Veel aan het reizen tussen missies </br> - Gebieden buiten de directe verhaallijn ogen weinig levendig en weinig gedetailleerd </br> </br> <b>Plus</b></br> + Enkele performance problemen zijn in de Series X|S goed aangepakt </br> + Verbeterde laadtijden </br> + Betere belichting op belangrijke plekken van de verhaallijn </br> + Sterke onheilspellende sfeer </br> + Goede verhaallijnen</br> + Detective gameplay is goed uitgewerkt</br> + Side quests geven verdieping aan wereld</br> + Goed uitgewerkte personages</br> + Impactvolle morele keuzes</br>