Review: Immortals Fenyx Rising – Een nieuwe god (DLC)

Vorige week kwam het eerste DLC-pakket van Immortals Fenyx Rising uit. Een verhalende uitbreiding die onder de titel A New God is uitgegeven. Weet deze DLC dezelfde magie op je beeldscherm als de basegame te toveren?

Begin december 2020 heb ik met heel veel plezier Immortals Fenyx Rising gespeeld. De conclusie uit mijn review was als volgt:

‘Ubisoft weet met Immortals: Fenyx Rising een uitstekende nieuwe IP neer te zetten. Het team achter Assassins Creed Odyssey heeft een prachtig mythologische setting weten te creëren waarbinnen een interessant verhaal verteld wordt. De gameplay is gevarieerd en kun je zo uitdagend maken als je zelf wilt. Het enig dat je zelf nog even moet doen is de game op je verlanglijstje zetten voor de feestdagen en dan ga je een fantastische kerstvakantie tegemoet’.

Afgelopen weken heb ik Immortals Fenyx Rising na 40 uur uitgespeeld. Ik was dan ook helemaal klaar voor de eerste uitbreiding. Inmiddels heb ik ook de nodige uren in A New God gestoken. En ik moet eerlijk zeggen dat ik hier met gemengde gevoelens op terugblik. Op een aantal punten is met deze uitbreiding een andere weg in geslagen. Er is veel meer een focus op puzzel en platforming gelegd. Daarnaast volgt de uitbreiding een meer lineaire structuur en dat gaat ten koste van exploreren en variatie in de gameplay.

Er is dus genoeg om bij stil te staan! In de bovenstaand video item bespreek ik samen met Jeff de ingeslagen weg en leg ik uit voor wie deze game een absolute must is en welke gamer misschien beter nog even kan wachten met de Season Pass aanschaffen.

Review: Immortals Fenyx Rising - Een nieuwe god (DLC)
7.0
review-immortals-fenyx-rising-een-nieuwe-god-dlcTwee maanden na release brengt Ubisoft het eerste DLC-pakket van Immortals Fenyx Rising uit. In deze DLC vervolg je het verhaal van Fenyx en moet je de Trials of the Olympians overwinnen om dichter bij het Griekse Pantheon te komen. Als puzzel en 3D platformer liefhebber zul je in deze DLC naar harte lust uit kunnen leven. Prachtig vormgegeven levels, indrukwekkende obstakels om te verplaatsen en passeren, soms gecombineerd met uitdagende timing en platform elementen. Mocht je echter de basisgame gewaardeerd hebben om haar variatie, exploratie in de open wereld en combat gameplay, dan ga je met deze DLC bedrogen uitkomen. Zelf zit ik ergens in het midden, maar hoop ik toch dat de volgende uitbreiding in de Season Pass weer meer variatie te bieden heeft. In bovenstaand video item licht ik dit verder toe. </br> </br> <b>Plus:</b> </br> - Uitdagende puzzels en platform elementen</br> - Uren aan nieuwe content voor een schappelijke prijs van 15 euro </br> - Voices weer uitstekend </br> - Photo Mode </br> </br> <b>Min:</b> </br> - In tegenstelling tot de basegame weinig variatie aan gameplay </br> - Gemis van de mooie open wereld </br> - Puzzels voelen soms wat uitgerekt aan </br> - Weinig variatie in gameplay </br> - Compact, maar weinig verdiepend verhaal </br>