Review: Eight Dragons – poeheeee

Bij het vragen voor een subtitel aan community member DandruffWookie (‘Dan’) was ‘poeheee’ de eerste reactie die, zoals bleek, de lading prima lijkt te dekken. Waar Dan met veel plezier aan Eight Dragons begon, zakte de moed hem gaandeweg steeds meer in de schoenen. Hoe dat precies zit, hoor je in bovenstaande videoreview.

Uit de koker van het ontwikkelteam van Extend Games en published door Jandusoft, verscheen vorige week Eight Dragons. Een old-school side scrolling beat-‘em-up die je met wel 8 spelers in couch co-op spelen kunt. De ideale party game voor de retro liefhebbers binnen onze community. We vroegen dan ook aan Dan, als één van de voormannen van ons retro kanaal, om de digitale bokshandschoen aan te trekken en namens XBNL de wereld van Eight Dragons in te duiken. En wat er toen gebeurde…dat hoor je in onze videoreview!

Review: Eight Dragons
4.5
review-eight-dragons-poeheeee<b>Review: Eight Dragons </b><br><br> De ontwikkelaars van Extend Games bieden met Eight Dragons een echte old-school side scrolling beat-'em-up. Een game die je met 8 spelers in couch co-op zou kunnen spelen en die zich onderscheid door de vele characters waaruit je kunt kiezen. Hoewel de game hiermee in de basis een aardig concept heeft uitgedacht, faalt het in de uitvoering. Eight dragons wordt geplaagd door technische mankementen, matige AI en bovenal slecht uitgewerkte beat-'em-up gameplay met characters die zich slecht laten besturen. In de huidige staat kan ik de game dan ook niet aanbevelen. </br> </br> <b>Plus</b></br> + Couch co-op tot 8 spelers <br> + Redelijke sounds <br> </br> <b>Min</b></br> - Responsiviteit en besturing van de controls <br> - Graphics zijn nogal blurry<br> - Beat-'em-up gameplay is slecht geïmplementeerd <br> - Level design <br> - AI <br>