Om moedeloos van te worden, echt waar. Komt er eens een keer een update met nieuwe blocks op tijd, is de hele game opeens semi onspeelbaar. Bedankt Stainless Games, goed gedaan weer.

De frustratie rondom Magic: Duels Origins heeft een nieuw hoogtepunt bereikt bij mij en vele anderen. Eerder deze week kregen we een update waarbij we het Shadows over Innistrad block erbij kregen. En gelijktijdig ook Oath of the Gatewatch, welke eigenlijk al maanden geleden uitgebracht moest worden. Eindelijk een update die gelijktijdig met de fysieke kaarten wordt uitgebracht dacht ik nog, wat zijn ze goed bezig dit keer. Mocht ook wel eens tijd worden aangezien de soap rondom Magic: Duels Origins al loopt sinds de release van de game. Online potjes die niet werkten, game crashes en glitches waren aan de orde van de dag. Na een eerdere update was dit redelijk verholpen maar na de meest recente update is het hek helemaal van de dam.

In de huidige versie van de game werken bijvoorbeeld de decks die je had gemaakt niet meer. Al je normale mana kaarten zijn er opeens uit als je een potje wilt spelen. In de deck creator klopt je deck gewoon maar zodra je ermee aan de gang wilt gaan klopt er niets meer van. Dit is zowel in de online modus als in de offline modus aanwezig. Dit heb ik natuurlijk bij @Magic_Duels neergelegd en wat kreeg ik (en meerdere met mij) terug als antwoord? Maak je deck maar opnieuw, dan werkt het bij sommige wel weer. Wacht even, ik moet al mijn decks dus opnieuw gaan maken?! Dat betekent dat ik alle kaarten uit dat deck moet noteren, het deck moet verwijderen en dan het deck weer opnieuw samenstellen. Dat kost mij ruim een half uur per deck. Met ongeveer 30 decks in mijn bezit gaat dit dus wel even duren. Dit soort antwoorden halen het bloed onder mijn nagels vandaan, dat is toch geen antwoord man. Doe maar even alles opnieuw maken waar je al maanden mee bezig bent. Dikke doei.

IMG_4717

Een ander probleem wat voorkomt is de priority rule die niet goed wordt uitgevoerd. In Magic heb je diverse spells die allemaal een priority hebben ten opzichte van elkaar. Op deze manier kun je een spell counteren met een andere spell om zo een draai te geven aan het spel van je tegenstander. Voor deze geweldige update had je even de tijd om te kijken wat je tegenstander speelt en daar op in te spelen. Dat geintje gaat nu dus niet meer door, je kunt geen spells counteren omdat je simpelweg geen tijd hebt om te reageren op je tegenstander. Voor mijn decks is dat niet echt een probleem daar ik meer aggro speel dan een spell based meta game, maar voor de MTG ‘puristen’ is een counter spell deck juist wat Magic is. Ook wordt in sommige gevallen je eerste ‘cast fase’ overgeslagen terwijl je wel kaarten hebt die je kunt spelen. Hierdoor loop je dus gewoon een ronde achter.

Verder zijn er natuurlijk nog een berg aan andere problemen. Je kunt in Magic: Duels Origins kaarten kopen door in-game gold te spenderen die je krijgt door het winnen van games of die je kunt kopen voor euro’s. Veel mensen melden problemen met verdwenen gold of dat er geen kaarten in hun bezit zijn gekomen na het spenderen van gold. Hier heb ik nog geen last van gehad aangezien ik geen gold ga spenderen na het lezen van de eerste problemen. Dit probleem was al eerder aan de hand dus gold spenderen na een update is niet slim. Ik ga er altijd vanuit dat gold gebugged is na en update, wat dit keer dus echt (weer) zo is. Meer problemen worden sporadisch gemeld maar dit zijn geen grote issues.

Wanneer gaat Stainless Games nu eens een spel maken of updaten dat geen bugs bevat? Veel games die uit hun studio komen bevatten gigantische bugs of komen pas veeeeeel later dan gepland uit, zoals Carmaggedon. Persoonlijk vind ik dit echt één van de slechtste studio’s. Het personeel neem ik het niet kwalijk, die kunnen er vast niets aan doen en doen ongetwijfeld ontzettend hard hun best. Waar het fout gaat weet ik niet, waarschijnlijk in de top van het bedrijf, maar het is diep triest.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties