Hoe ver ga jij als vampier in Vampyr?

Na het fantastische avontuur in Life is Strange zijn de makers hiervan alweer een tijdje bezig met de bloederige game genaamd ‘Vampyr’. Uit een recent interview moet blijken dat dit een veelbelovende game wordt.

Ik kan het bloed van stervelingen al bijna ruiken en de zon brandt inmiddels al flink op mijn bleke huid. Naar aanloop van deze game begin ik langzaam maar zeker zelf in een vampier te veranderen en god, wat heb ik daar zin in.

Vampyr is Strange

Op de GamesCom 2016 mocht onze grote vriend Jeffrey zich al even wagen aan deze nieuwe game, en onder de indruk was hij zeker.

Inmiddels staat de game al een tijdje op mijn verlanglijst terwijl studio ‘DontNod’ druk bezig is met de laatste puntjes op de ‘i’ te zetten. Deze zomer is het ‘Electronic Entertainment Expo’ in LA en de makers zijn flink aan de slag om een goede demo in elkaar te knutselen voor die tijd. De echte uitdaging ligt overigens bij het overbrengen van het verhaal van het hoofdpersonage.

Soldaat als vampier

“Dr. Jonathan Reid heeft gestreden in de oorlog” zegt Gregory Szucs, Vampyrs grafische kunstenaar. “Hij is getraind als soldaat en heeft flink wat ideetjes mee weten te brengen, die hij zeker zal gebruiken. Zo gebruikt hij bijvoorbeeld nog steeds zijn dienstwapen en een zwaard om zijn vijanden uit te schakelen. Daarnaast zullen de gevechten zich voornamelijk op de straten en in de riolen van Londen plaatsvinden.”

Jonathan Reid wordt wakker in een massagraf tijdens de spaanse griepepidemie in Londen. Het begin van de game zal zich voornamelijk focussen op hoe om te gaan met het leven als een vampier, terwijl de game op langere termijn zich vooral zal richten op het vinden van een medicijn tegen deze aandoening. Het team achter de game gaf aan voor 1918 gekozen te hebben vanwege de dramatisch grote veranderingen rond de culturen in Engeland. De kans dat een vampier rustig zou kunnen leven tussen de stervelingen zou hier dan ook het grootst zijn.

“Een interessante vraag waarvan we willen dat de speler die aan zichzelf stelt is, ‘Wie ga ik vermoorden en wie laat ik leven?'” zegt Moreau, de eindbaas van deze game. “We hebben een uitgebreid scala aan verschillende soorten inwoners gemaakt zodat jij als speler de keuze hebt om echt te spelen zoals jij dat zou willen. Zo zou je net zoals Dexter je slachtoffers nauwkeurig uitkiezen en op de achtergrond blijven of kun je net als Jack the Ripper iedereen die je tegenkomt vermoorden en iedereen laten zien dat jij de baas bent.”

Deze game speelt met je gevoelens

De studio van deze spannende game geeft aan een ervaring te willen bieden die echt reflecteert op jouw eigen persoonlijkheid. Zo zijn er dan ook geen “goede” of “slechte” beslissingen, waardoor je echt af gaat op je morele instinct en de game speelt zoals het hoort.

Een fijn detail aan deze game is dat als je een tijdje geen bloed van jouw slachtoffers hebt gedronken, je niet zwakker wordt. Dit in tegenstelling tot andere vampier-games. De studio heeft besloten om jou juist te belonen op het moment dat je voedt, in plaats van je af te straffen als je het niet doet. Het gevolg hiervan is dat je op een subtiele manier toch gedwongen wordt om (onschuldige) mensen te vermoorden, zodat jij sterk genoeg bent om uit de greep van je vijanden te blijven en nieuwe krachten kunt vrijspelen om zo dichter bij het medicijn te komen.

Al met al focust de studio zich dus vooral op het overbrengen van het verhaal en te zorgen voor een ultieme beleving, waarin jij als speler centraal staat. Ik word inmiddels alleen maar nieuwsgieriger naar het resultaat en kan absoluut niet wachten. En jij? Wordt jij een Dexter of een Jack van deze game?

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties