Ik vermoed dat velen van jullie denken, Flight Simulator? Het zal wel. Maar bij wie gaat het hart wel sneller kloppen?

Bij mij alvast wel. Sinds het gamen op een pc is begonnen en de eerste Flight Simulator van Microsoft in 1982 uitkwam, had dit mijn fascinatie. ‘Echt’ vliegen met accurate besturingen en cockpits van verschillende toestellen. Dat het accuraat was, bleek toen ik met een kennis in zijn Cessna mocht meevliegen en ik zelfs even de controls over mocht nemen. Eigenlijk was er niets onbekend. Ik kende de meters, de meldingen en zelfs de besturing totaal.

Dus mijn hart begon zeker sneller te kloppen en ik dacht terug naar de tijd dat we van het internet allerlei files afplukten die bijvoorbeeld Schiphol totaal accuraat lieten zien. Of je Boeing van alle KLM kleuren voorzag. Of je het radioverkeer van vliegtuigen liet horen terwijl je rondvloog. Er is tot op de dag van vandaag nog een behoorlijke community die, gewoon voor de ontspanning, ’s avonds even van Amsterdam naar Madrid vliegen. Check de vele sites voor Flight Sim fanaten maar eens op Google.

Nu komt hij, 13 jaar na de laatste lancering van Flight Simulator X, terug. En ook nog eens op de Xbox One. Dovetail Games heeft de licentie en deze had al een Steam editie uitgebracht. Microsoft heeft ondertussen wat pilots lopen bij een aantal fans van de serie. Kijken naar de trailer zien we alvast prachtige beelden die bijna onmogelijk lijken. Spencer liet al weten dat er zo’n 2 petabytes, dat is 2000000 GB, aan geografische date in de game zit die ervoor zorgt dat de aarde naadloos aan elkaar geweven wordt. We zien in de trailer dan ook steden en beelden van dieren en vergezichten van bergen voorbij komen die prachtig zijn. Spencer had zijn team op het hart gedrukt dat ze er echt de tekst ‘in-game beelden’ onder moesten zetten omdat het anders niet geloofd zou worden dat dit in de game zit. Nog een jaartje wachten en dan komt hij uit.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties