Crackdown heeft een aardige fanbase. De totaal over the top misdaadbestrijdende actiegame is bij velen favoriet. Deel 3 komt straks op de planken en die laat al zijn voorgangers verbleken.

De Gamescom demo heeft veel fans achtergelaten met een buzz. Voor insiders was er ook een tech demo die meer laat zien over de mechanics achter de destructie mogelijkheden van de game. Er zijn eerder games geweest waarin ‘alles kapot kon’ maar Crackdown 3 tilt dit concept naar een hoger niveau.

De techniek

Crackdown maakt gebruik van de Microsoft Cloud en kan zo de stad in meerdere stukjes hakken waarin elk deeltje stad de processor kracht van een andere server gebruikt. In de demo zie je een kleurenschema waarin je de connectie van een bepaald stukje stad met de server ziet. Dit betekent dat het berekenen wat de computer moet doen tijdens het spelen nu ook beperkt is tot dat deel van de stad. Dit moet ook wel want het is absoluut onmogelijk dat een console telkens de gehele stad genereert. Door het gebruiken van de Cloud kan Crackdown 3 de kracht van 20 Xbox One’s aanwenden. De game bundelt die kracht en elimineert zo lag en geeft je de mogelijkheid om alles wat je onderweg tegenkomt, totaal te vernietigen.

crackdown_3

Waar het op neer komt is dat je elk gebouw kapot kan knallen, stuk voor stuk. Zo kan je een gebouw omverwerpen en dat levert een kettingreactie op want de gebouwen die geraakt worden zullen ook weer in duizenden stukken uiteenvallen. Het vernietigingsniveau is van een ongekende grootte. Je kan met je vrienden de gehele stad tot op de grond afbreken.

Single player

Om terug te komen op Crackdown, het ziet er echt als een originele Crackdown game uit. Je blijft die super-cop die springend de misdaad bestrijdt. Maar het is niet meer een game met meer van hetzelfde. Alles is groter en er is veel meer te zien deze keer. Meer voertuigen, wapens, bazen en natuurlijk die gigantische stad vol met burgers die jouw bescherming vragen.

Er is ook meer verticale actie en dat is goed nieuws voor die spelers die graag hoge gebouwen beklimmen. Het verhaal is ook beter geworden. De bazen nemen de billboards van de stad over en ze dagen je via berichten op die boards uit. De vuurgevechten zijn intens en de achtervolgingen laten een nieuwe HUD zien die je voor schade waarschuwt en ervoor zorgt dat jij hier tegen op kan treden. Crackdown is gewoon een stuk slimmer geworden.

Op dit moment staat de ontwikkeling van Crackdown nog in de kinderschoenen en ze hebben nog een jaar te gaan voordat de game uit gaat komen in de zomer van 2016. Dit wetende maakt de demo nog indrukwekkender. We zijn dan ook benieuwd hoe geweldig de game er uiteindelijk uit gaat zien.

 

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties